משרד הבריאות: עליה מדאיגה בתחלואת תינוקות בשעלת

    איתי גדסי No Comments on משרד הבריאות: עליה מדאיגה בתחלואת תינוקות בשעלת

    עליה בתחלואה בשעלת בישראל ובמקרי האשפוז על רקע שעלת. פעוט בן 10 חודשים נפטר כתוצאה מסיבוכים מהמחלה. משרד הבריאות מדגיש את חשיבות החיסונים ומזכיר: "ילד מחוסן הוא ילד מוגן"

    תינוק | אילוסטרציה צילום: עזריאל משה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחודשים האחרונים חלה עליה בתחלואה בשעלת בישראל ובמקרי האשפוז על רקע שעלת. בחודש אוגוסט האחרון דווחו 166, ביולי 190 מקרים חדשים, ביוני 122 מקרים, במאי 99 מקרים ובאפריל 94 מקרים, בהם תינוק בן 10 שבועות שנפטר כתוצאה משעלת. מרבית המקרים המדווחים הם ממחוז ירושלים, אולם מקרים רבים דווחו בכל הארץ.

    ההדבקה בשעלת גבוהה בעיקר באזורים של אוכלוסייה צפופה עם שיעורים נמוכים של קבלת חיסוני השגרה, כאשר התחלואה המשמעותית ביותר ומרבית האשפוזים הם בקרב תינוקות לא מחוסנים בני פחות מחצי שנה.

    משרד הבריאות מזכיר כי שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה שעלולה לגרום לסיבוכים ולמוות, החיסון שניתן לתינוקות להחל מגיל שישה שבועות, נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו.

    משרד הבריאות ממליץ על מתן חיסון לנשים לפני לידה, שמאפשר לאשה ההרה להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו.

    המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם. ומזכיר: "ילד מחוסן הוא ילד מוגן".



    0 תגובות